Mums

Det blev ingen vegomässa då mamma kände sig för hängig.
Men gör inte mig något istället åkte jag hem till henne och laga min goda lasagne som hon har blivit storförtjust i! :)
Tog även med mig en bit utav mitt bak som jag gjorde imorse, hon älskade den med! Godare än kladdkaka sa hon. Själv sitter jag och smakar på den nu för första gången och jag håller absolut med! SKITGOD! ;D Dock mäktig som fan.. :P
Visst ser den smarrig ut?? :)


Himmelsk !

Ingredienser
15-20 bitar
150 g smör
3 dl strösocker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl

Tryffel:
1 1/2 dl vispgrädde
2 msk smör
200 g mörk choklad
1/2 dl rostade pinjekärnor
Gör så här:
Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Ta den från plattan. Rör i socker, kakao och vaniljsocker. Rör ner ett ägg i taget och till sist mjölet. Bred ut smeten i en smord och bröad rund form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda i nedre delen av ugnen ca 20 min, kakan ska vara lite lös i mitten. Koka under tiden upp grädde och smör i en kastrull. Ta det från plattan. Hacka chokladen, rör ner och låt smälta. Låt tryffeln halvstelna i kylen ca 1 timme. Bred den över kakan, strö över pinjekärnorna. Låt stå kallt minst 1 timme före servering. Skär i smala bitar.


Kommentarer
Postat av: carolina

herreguuud! åh, jag har också gjort denna förut, SÅ god. jo, det var ju tapas, men vi åt dagens lunch, som var ensamma rätter med bröd och kaffe du vet? ^^

2008-09-13 @ 21:14:22
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Milla

Åh, MUMS!

2008-09-13 @ 21:41:43
Postat av: sarah

Den har jag också bakat! Herregud vad den gick åt:o Urgod, men SÅ mastig! Fast det är värt att ligga i matkoma efter den ett tag faktiskt:-P

2008-09-13 @ 22:00:20
URL: http://underbarasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0