Bara för att pynta lite..

Här är ett recept på den godaste lasagnen jag gjort/ätit! :)



Lasagne med getost

Ingredienser:
1 pkt färska lasagneplattor
5-6 stora champinjoner
3 morötter
250g färsk Broccoli
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 pkt krossad tomat med chili (ICAs tetra 500g)
½ dl tomatpuré
1 pkt Oatlys havregrädde
1 dl vatten
1 tärning grönsaksbuljong
½ tsk socker
1 tsk salt
svartpeppar
100g halvmjuk getost
1 dl riven hård getost
olja att steka i

Tillagning:
Skala morötterna och skär i tunna slantar.
Hetta upp olja och bryn morötterna på medelstark värme.
Dela broccolin i små buketter, skiva champinjonerna, strimla löken och hacka vitlöken och låt det fräsa med morötterna ca 5 min.
Tillsätt krossade tomater, tomatpuré, havregrädde och vatten. Smula ner buljongtärningen.
Krydda med socker, salt och peppar. Låt puttra i 5-10 min.
Skär den halvmjuka getosten i skivor och riv den hårda osten.
Ta fram en gratängform och sätt lite av fyllningen på botten.
Varva med lasagneplattor och fyllning och lägg ut den mjuka osten mellan varven.
Avsluta med fyllning överst.
Strö över den rivna osten och grädda mitt i ugnen på 225 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0