Saffran Risotto & Halloumi.

Usch vakna klockan 5 imorse och hade ont i halsen.. försökte ignorera det, vilket gick också ända tills jag jobbat ett tag och kände av att jag blev mer hängig. :( Vill inte bli sjuk!!! Jag vill ju jobba!! :'(

Jaja, lyckades iaf byta bort passet imorgon så kanske hinner vila mig "frisk" innan det ens slagit ut. :o)

Dagens middag blev saffran risotto!! MUMS!
Risotto är så enkelt egentligen att laga, men man tror ju inte det.... det enda jobbiga med det är att man måste stå vid spisen hela tiden, man kan inte göra annat under tiden för det ska röras hela tiden.. tar dock bara 20 min ungefär att göra.

Blev billigt för mig då jag redan hade saffran, vitt vin, parmesan och halloumi hemma! Det enda jag handla var riset och gul lök! :o)
Ett tips för att göra en risotto ännu godare är att ringla balsamico "sirap" över och extra parmesán!

 

Kommentarer
Postat av: Umma

Balsamicosirap använder jag varje dag på ett eller annat sätt. Har just nu den från Zeta med en touch av hallon - Jättegod!



Risotto är enklare än många tror. Bara man har fina råvaror till den (BRA ost, vin, riktigt smör)

2009-01-18 @ 12:03:38
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Umma

Haha det var en fin kombination av kli och kittel där du hade på namnet :-) Visst är det fantastiskt skönt? På armarna också. Bästa avkopplingen!



Nu får du snart ge mig ett nytt middagstips fröken så jag slipper äta tuben med risgrynsgröt som finns i kylskåpet...

2009-01-19 @ 18:19:45
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: carolina

duktig du är! balsaicosirap gillar jag, men inte balsamvinäger... :P

2009-01-19 @ 23:18:16
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0