Slappdag

Idag har varit en allmänt lugn och slapp dag. Umgåts lite med mamma och handlat hem lite mat.
Har bakat & lagat mat idag. Fast baket var inte så ansträngande, ungefär lika jobbigt som en smulpaj. Det är ett recept från Monika... Rabarber i ugnen med kesellavanilj, ägg och vaniljstång. Jättegott!

Middagen blir enkel den med, ett recept från mamma bak i tiden.
Fast hon gjorde med kassler, jag äte rinte det så jag tog kalkonskivor.. oj glömde säga vad jag lagat! ;) "SmördegsCalzone" haha.
Man ska ha en förpackning smördeg, 1 förpackning cantadou färskost  (vitlök&örter), en burk creme fraiche och så kalkon alt. kassler.
Man börjar med att blanda creme fraiche och osten sen brer man det på smördegen och lägger på kalkonskivor/kassler. Sedan slår man ihop det lite hur man vill, jag gjorde en fyrkantig "calzone" ;P blev ingen vacker middag, hade problem att lassa upp på tallriken, men det får väl duga för jävla gott var det iaf som tur var! :)


Rabarber med vanilj Calzone katastrof?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0