Måndag!

Vilket tråkigt liv jag har egentligen, var inne på jobbet idag (igen!) och käka sån där kyckling/bulgur sallad från Panini.
Imorgon ska jag visserligen till EH och lära mig espresso maskinen. Fan va roligt det ska bli. Önskar jag kunde få en heltids tjänst hos dem, känner att jag verkligen behöver göra något jag trivs med som tar upp all min tid! Skulle verkligen lägga ner hela mig själ på jobbet då.
Bara att kämpa på!

Idag till fikat testade jag en ny grej... jag blev ju så himla besviken när jag fick veta att chailatte inte har espresso i sig. Så idag köpte jag en stor chai med sojamjölk och en dubbel espresso vid sidan av, som jag sedan hällde i chaien. FAN va det blev gott, precis den smaken jag var ute efter när jag bad om extra styrka till chaien. (det var då de sa att de inte va kaffe i) Det måste göras om, jag kallar det Kaffe ála Mickis! ;D
Dock kan jag nog bara göra så när jag är inne hos farmor eftersom hon bjuder. Blir en riktigt dyr latte om man ska köpa både och varje gång ju. 23 kr + 38 kr = 61 spänn!! O.O shit.

Middagen blev ett recept ur en "allt om mat" tidning som jag fick hem igår. En slags omelett med broccoli, paprika, purjo & fetaost!
Blev riktigt gott faktist! ;P

Innan vändning! Voila!

Kommentarer
Postat av: carolina

tur att man inte gillar latte då :P men fika ute är sjukt dyrt, även för oss som bara dricker svart kaffe. herregud, rena rånet! omeletten såg jättegod ut, älskar allt med broccoli så ;)

2008-09-23 @ 00:52:36
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0