Halloumi <3 & misslyckat bak!

Usch hela dan igår och början av denna dag har allt bara skitit sig.
Elle ja i stort sätt, har väl inte blivit katastrof, men jag har liksom antingen tappat saker, slagit mig eller maskiner som inte vill samarbeta.

Innan lunch idag tex, då jag vänta på att mamma som jämt vaknar vid 12 tiden skulle bli klar så satte jag igång och baka kärleksmums. Hittade ett rätt så enkelt recept på recept.nu.
Så jag gör själv kakan och ställer in i ugnen, det gick ju galant. Sen känner jag hur det börjar lukta bränt, men bryr mig inte om det för jag tror ju att det är något som "läkt" inne i ugnen sen tidigare, för omöjligt att kakan blivit bränd efter 10 min tänker jag då den ska va inne i 30 min.
Så efter 20 min tycker jag endå att den verkar klar så jag tar ut kakan...
Då märker jag att ungefär halva kakan är helt svart på botten! Fattar fan inte hur det gick till! -_- suck. Men andra halvan var helt okej. Så jag satte igång med glasyren och den räckte ju tamejfan bara till halva kakan. Så antagligen använde jag nog en för stor långpanna! :P
Såhär blev det:

kärleksmums

Lämnade kakan och gick hemifrån med hängläpp! ;P haha. Satte mig på McDonalds med min chicken burger och vänta på mami.
Sedan när jag var proppis och uttråkad som fan så får jag ett sms från henne där hon frågar var jag var och att hon åker bil. Då börja jag hålla utkick efter en lastbil som är från firman & förväntar mig att dennis kör den (eftersom det är det min bror kör just nu, då hans bil e på verkstan).
Men nej endast mami dyker upp i en bil jag aldrig sett i hela mitt liv och tutar på mig medans hon vinkar och ler mot mig.
Jag trodde allvarligt att hon hade gått "crazy" och snott biljäveln! haha.
Men brorsan hade hyrt den från statiol som tur var och mami fick låna den. Då var det uträtt. ;P

Nu till middagen som jag hitta på lite själv.
Då jag hade en hel oöppnad halloumi hemma som jag fått av farmor ville jag gärna använda den. Så jag börja med att skära den i skivor, sedan gjorde jag en marinad på soja, honung och en skvätt olivolja samt torkad timjan!
Lät den stå nån timme. Sedan gjorde jag en sås till: 1 burk Cremé Fraiche, nästan en halv burk Mango Chutney, massor med Curry och ca 3 msk vatten. Kokade upp under omrörning och servera till halloumi och ris! Svingott blev det, rekommenderas! ;D

Halloumi, ris & Chutneysås! <3

Kommentarer
Postat av: Miste

Oj, var ett nytt sätt att göra fixa halloumin=) Jag steker alltid min naturell, men kanske borde prova med smaksättning=)

2008-09-21 @ 14:11:40
URL: http://mistelaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0