Fredag!

Idag har jag varit inne på "jobbet" (möbelaffären, där både farmor & farfar håller hus) hela dagen. Kom väl dit ungefär 1 och käkade lunch (köper in åt mig, farmor & farfar) från panini som ligger tvärs över gatan.
Till dom köpte jag asiatisk varmrätt (kyckling med ris) och kycklingpastasallad till mig med mang&curry dressing! MUMS! :)

Sedan åkte jag till hemköp och handla inför helgen, både för mig och åt gamlingarna! haha!
Så jag handlade till ett recept jag bestämde mig för, även det är från alltommat. :) De har väldigt bra recept där tycker jag!
Sedan fick jag gå till EH runt hörnan och köpa mig fika!
Dubbel espresso macciato med sojamjölk + cheesecake! (deras cheesecake är så jävla god).
Eftersom det varit segt i t-banetrafiken idag liftade jag sedan hem med brorsan som har hand om firmans körningar!
Rätt så soft och billig dag har det blivit! Mohaha! :)

Det blev Quorn- och pestogratäng till middag!

Quorn/pesto gratäng på tallriken!


Recept:
1 paket quornfiléer (tog 4 st)
1 msk olja
0,5 tsk salt
1 krm vitpeppar
0,5 dl pesto
125g mozzarellaost (ta buffel mozzarella, det blir SÅ mkt godare)
2,5 dl matlagningsgrädde (tog alpro sojagrädde)
10 st körsbärstomater
1 tsk balsamvinäger
2 msk pinjenötter

1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Stek quornfiléerna i oljan ca 2 min per sida. Krydda med salt, peppar.
Lägg filéerna i en ugnsäker form och klicka över peston. Skär osten i skivor och lägg dem på quornfiléerna. Häll över grädden.
3. Halvera tomaterna och lägg dem med snittytan uppåt i formen. Stänk över balsamvinägern. Strö över pinjenötterna.
4. Tillaga mitt i ugnen 20-25 min.
Servera gratängen med ris eller pasta och ruccola om man vill!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Tror den kosta 150.. minns inte exakt, haha! :P

2008-09-12 @ 19:53:36
URL: http://annacornelia.se
Postat av: sarah

Lagade också quorngratäng idag, till mamma, fast med dijonsenap, lite soja, matlagningsgrädde och riven parmesan över. Och så ris till. Provsmakade såklart och det blev supergott, jag som inte ens gillar quorn!:o

Ska ge ditt recept till mamma min (quornslukarN haha)

2008-09-12 @ 23:54:34
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Miste

Måste bara säga dina matbilder är grymt inspirerande, otroligt vackra! Även om min mat blir god som jag lagar, så blir dne aldrig fin:P

2008-09-13 @ 10:10:57
URL: http://mistelaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0