Dagens middag.

Dagens middag blev ett recept från min vegetariska kokbok:
Mozzarellagratinerad pasta med champinjoner.
Idag använde jag färsk linguini pasta som jag fyndade på hemköp häromdagen, 2 för 10 kr.
Första gången använde jag dock gnocchi som de rekomenderades, blev jättegott.

Jag använde "grundtomatsåsen" från boken som det stod men går även bra med vilken tomatsås som helst, men det bör vara lite örter och grönsaker i för att pigga upp rätten.

  wow, de ryker!


2 port.

175g pasta, exemelvis penne el gnocchi
150g champinjoner
2 msk olivolja
½ -1 sats tomatsås
2 msk hackad färsk oregano
125g mozzarellaost

Sätt ugnen på 225 grader.
Koka valfri pasta enligt anvisningarna på paketet.
Skiva champinjonerna och fräs dem i några minuter i olja.
Koka tomatsås. Blanda svamp, tomatsås, oregano, och kokt, avrunnen pasta i en ugnfast form.
Skär mozzarellan i tärningar och lägg den ovanpå pastan.
Gratinera i 10-15 minuter.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0