Quorn & Fetagratäng.

Dagens middag hittade jag på lite själv.
Gott som fan blev det, men fetaost, creme fraiche, grädde och soltorkade tomater kan ju inte bli fel, eller? :o)



Ingredienser:
300g Quornbitar
1 Rödlök
olivolja/smör att steka i (eller blandat)
200g Äkta Fetaost (jag använde Zetas)
2 dl Cremé Fraiche
3 dl Grädde
Soltorkade tomater valfri mängd.
En skvätt valfri fond (tog kyckling)
Oregano
salt+peppar.

Gör såhär:
Stek rödlök och quorn i olja/smör, salta & peppra.
Blanda cremé fraiche och grädde slät. Häll i en skvätt fond. Sedan strimlade tomater.
Häll quorn & lök i en ugnsform, smula över fetaosten.
Häll sedan över såsen och krydda med massa oregano.
Gratinera i ugnen ca 20 min i 200 grader. Servera med ris och ev, en sallad.





Behöver jag ens nämna att jag älskar grytor/gratänger med ris till? ^^ känns som om det är det enda jag lagar nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0