Kattungar

Idag har jag varit ledig, skönt de me ibland. :o) Tog en fika med mamma sedan åkte vi och köpte lite kattgrejer eftersom hon & brorsan skulle få hem en liten kattunge idag, från samma område där jag bor, 200 meter ifrån ungefär.
Följde sedan med dem när de skulle hämta gullisen! De fanns 3 kattungar 2 skulle dem ha, då den ena kommer vara hans flickväns som ska bo hos dem. :)
Den tredje ville ju jag ha! >_< men den var bortlovad. Tror dock att jag kommer få den tillslut :o) för hon verkade tveksam till den andra som bor i nyköping om jag inte minns fel.
Då de tidigare funderat på att behålla en kattunge själv, kan det ju inte bli bättre om en "granne" 200 meter ifrån får kissen! ^^ Haha, så de kanske slutar med att jag blir med katt! ;D
Gav henne mitt nr så hon kanske kommer ringa.

Nu till middagen som blev en sojafärs gryta med vindruvor i! MUMS va gott de blev. O.O
Serverades med ris. Jag hade i detta i grytan:

3 dl grädde (blandas ut med knappt 2 msk vetemjöl)
salt & peppar
1 dl vatten
2 msk kycklingbuljong
2-4 msk svartvinbärsgelé
ca 1 msk dijon senap
1 tsk mald ingefära
1 msk soja
250g kärnfria vindruvor



Kommentarer
Postat av: carolina

vad kul med kattungar. vill ha!!! din mat såg mums ut, men jag är lite skeptisk till vindruvor i maten ;-)

2008-11-04 @ 20:39:45
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0