BLÄÄÄÄ & YUM

Detta piss väder alltså!! -_- Mår pyton idag för det är sånt lågtryck. Hoppas de försvinner över natten! >_<

Jaja, nu är det dags att avslöja "hemlisen".... Tofugratäng med päron och ädelost blev det till middag! <3 Så enkelt och så OTROLIGT gott, en favorit:
200-300g tofu 
1 burk (ca 415g) konserverade päron
140g Ädelost
2-3 dl grädde
nymalen svartpeppar
Först varvar man skivor av tofun och päronen i en ugnsform. Sedan smular man över osten och blandar grädden med pepparn i en bunke. Till sist häller man grädden över tofun och in i ugnen på 200 grader i 15-20 min. Serveras med ris och en sallad.

Idag testar jag även en ny bön&avokado sallad med en dressing gjord på olja, soja, vitlök, örtsalt, peppar, lime och paprikapulver! ^^

Allt blev JÄTTE gott, åh vad jag älskar denna gratäng! Var jätte länge sedan jag gjorde den... fick nog lite "avsmak" sist då jag även kryddade med salt i grädden tillsammans med pepparen. GÖR INTE DET! Eftersom osten är så salt i sig så blir det alldeles för mycket salt. ;P

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0