En lite lyxigare LillLördag!

Idag blir det pasta! Var ett tag sedan jag gjorde något med pasta, så det var dags att testa något helt nytt pasta recept tyckte jag! Vegetarisk Linguini Gratäng med smak av Italien.

Jag börja med att steka en hackad gul lök i olja 3 min, sedan 10 st skivade champinjoner & 2 skivade sojakorvar(tunna skivor) stekte yttligare 2 min och till sist slängde jag i en halv burk halverade coktailtomater och stekte vidare 1 min.
Under tiden kokade jag 250g Färsk linguini pasta, hällde ut i durkslag och sedan blandade jag pastan med en "smörja" som jag blandat ihop av 2dl cremé fraiche, 250g ricottaost, 70g grovhackad babyspenat, 2 ägg och salt+peppar.

Sen smörjde jag en ugnsform och la hälften av "pasta smörjan" i botten, hällde sedan på all fyllning (det stekta) och sen på med resten av pastan. Till sist toppade jag med de resterande coktailtomaterna. Voila! ;D

WOW, vad gott det var!! Riktigt fint blev det ju me! ^^
Platsar lätt på "Favvorättslistan" O.O.


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0